Στυλ και λειτουργίες από το μέλλον!

Επαναστατική μοτοσυκλέτα εμπνευσμένη από την επιθυμία για μία μοναδική οδηγική εμπειρία. Αντισυμβατική σχεδιαστική ταυτότητα, με έντονες επιρροές από φουτουριστικές μοτοσυκλέτες γνωστές από Ιαπωνικές κινηματογραφικές ταινίες. Έργο μιας νεαρής ομάδας σχεδιαστών που παρέμεινε πιστή στην αρχική φιλοσοφία της σε όλα τα στάδια μέχρι την παραγωγή, η NM4 Vultus ενσωματώνει ένα επαναστατικό στυλ στους δρόμους, με λειτουργίες από το μέλλον για μία νέα γενιά αναβατών.

Την οπτική δημιουργική σπίθα άναψαν οι φουτουριστικές μοτοσυκλέτες των Ιαπωνικών τηλεοπτικών και κινηματογραφικών ταινιών κινουμένων σχεδίων
anime και manga*. Γνωστές με το γενικό όνομα “Japanimation”, στην Ιαπωνία και τα δύο είδη ψυχαγωγούν εδώ και καιρό τους ενήλικες θεατές, όντας ιδιαίτερα συνδεδεμένες με την καθημερινή ζωή: τώρα αυτή η φιλοσοφία, το στυλ, η μόδα και η αίσθηση είναι παγκόσμια, σύγχρονα και ευρέως διαδεδομένα φαινόμενα. 

Ένας ακόμα κρίσιμος παράγοντας στη διαμόρφωση της νέας ταυτότητας ήταν η επιθυμία για μία μοτοσυκλέτα που θα ξεπερνούσε τα παραδοσιακά όρια του κόσμου των δύο τροχών και θα απευθυνόταν σε ένα ευρύτερο κοινό. Η δημιουργική ομάδα των μηχανικών οι οποίοι την οραματίστηκαν, τη σχεδίασαν και τη συναρμολόγησαν ήταν ηλικίας από 20 έως 30+ ετών. Τους δόθηκε απόλυτη ελευθερία. Από αυτή την άποψη, η NM4 Vultus δηλώνει την απεριόριστη εμπιστοσύνη που επέδειξε η Honda θέλοντας να προσεγγίσει και να προσελκύσει ένα νέο είδος αναβατών.

Αυτοί που θα την αγαπήσουν τη θέλουν εδώ και τώρα. Μπορεί να γνωρίζουν καλά τον εξαιρετικό κινητήρα και το πλαίσιο πάνω στο οποίο βασίζεται, αλλά εκείνο που πραγματικά θα τους γοητεύσει είναι η εμφάνιση και η αίσθηση που αποπνέει. Η NM4 Vultus είναι πλέον πραγματικότητα, και βρίσκεται εδώ.

*anime – Ιαπωνική έκφραση για τις ταινίες κινουμένων σχεδίων (“animation”).
manga –  κυριολεκτικά: πρόχειρα σχέδια, σκίτσα. 

Η σημερινή νεολαία με την εμπλοκή της στα κοινωνικά δίκτυα βιώνει ένα ψηφιακό τρόπο ζωής σε έναν κόσμο υψηλών ταχυτήτων. Και κάθε τι καινούργιο ‘έλκει’. Όπως ακριβώς η NM4 Vultus. Είναι avant-garde σε εμφάνιση αλλά, και – ίσως το σημαντικότερο – σε λεπτομέρειες που δημιουργούν μία μοναδική εμπειρία για τον αναβάτη. Το διαδραστικό ταμπλό – με χρώματα που αλλάζουν ανάλογα με τo οδηγικό πρόγραμμα (driving mode) – και η αναδιπλούμενη σέλα συνεπιβάτη που λειτουργεί σαν πλάτη για τον αναβάτη είναι απλά δύο παραδείγματα. 

Vultus στα Λατινικά σημαίνει εμφάνιση, έκφραση – ή πρόσωπο. Η NM4 Vultus, με φώτα LED, φουτουριστική αισθητική και σώμα τύπου βομβαρδιστικού stealth, λανσάρει ένα look που δεν έχουμε ξαναδεί στους δρόμους, παρά μόνο σε anime ταινίες…

Κάτω από το ‘επιθετικό’ σώμα βρίσκεται ένα ανθεκτικό πλαίσιο και κινητήριο σύνολο.
Υιοθετώντας τεχνολογία χαμηλών τριβών, ο δικύλινδρος κινητήρας των 745cc είναι κεκλιμένος προς τα εμπρός για εξοικονόμηση χώρου και χαμηλό κέντρο βάρους. Προσφέροντας πλούσια ισχύ και ροπή στις χαμηλές και μεσαίες στροφές για ομαλή επιτάχυνση σε συνδυασμό με εξαιρετική κατανάλωση, εφοδιάζεται στο στάνταρ εξοπλισμό του με κιβώτιο διπλού συμπλέκτη – Dual Clutch Transmission (DCT), για δυνατότητα επιλογής μεταξύ αυτόματων αλλαγών μέσω D και S mode – αλλά και μηχανικών αλλαγών που θυμίζουν βιντεοπαιχνίδι μέσω του MT mode. Διαισθητικό και εύχρηστο, ενισχύει τη φουτουριστική γοητεία της NM4 Vultus και συμπληρώνει άριστα τις επιδόσεις του.

Ο ισχυρός κινητήρας συνδυάζεται με ένα άκαμπτο, ατσάλινο πλαίσιο, τηλεσκοπικό πιρούνι 43mm, μονό πίσω αμορτισέρ με Pro-Link, δισκόφρενα μεγάλης διαμέτρου, αλουμινένιους τροχούς 18 ιντσών μπροστά και 17 πίσω – με ένα πλατύ πίσω ελαστικό 200mm – για επίπεδα συμπεριφοράς, πληροφόρησης και ευστάθειας μοτοσυκλέτας street.

Είναι φαρδιά – 810mm μπροστά, 933mm με τους καθρέπτες – χαμηλωμένη και μακριά, με ύψος σέλας 650mm. Εμπνευσμένες από τα terabyte δεδομένων που έδωσαν σχήμα στη φαντασία των δημιουργών της, οι επιρροές manga και anime σε όλη την NM4 Vultus είναι εμφανείς στις σμιλεμένες γωνίες και τις εντυπωσιακές καμπύλες, παρατηρώντας την κυρίως από μπροστά: το φαρδύ και με γωνίες ‘πρόσωπό’ της δε θα περάσει ποτέ απαρατήρητο. Πίσω από αυτό, ο αναβάτης βρίσκεται σε ένα περιβάλλον που θυμίζει cockpit, με το ψηφιακό ταμπλό πάντα σε πρώτη θέση. 

Για το φωτισμό χρησιμοποιούνται λυχνίες LED με τα εμπρός φλας και τους καθρέπτες ενσωματωμένα στο σώμα της μοτοσυκλέτας, ενώ ο προβολέας πλαισιώνεται από μία μπλε γραμμή. Το μαύρο κυριαρχεί παντού, με προσεκτικά επιλεγμένες λεπτομέρειες από γυαλιστερό ανοξείδωτο ατσάλι εδώ κι εκεί – και διατίθεται μόνο μία απόχρωση: matt black.

Άφθονοι αποθηκευτικοί χώροι είναι κρυμμένοι στο εμπρός σώμα της μοτοσυκλέτας. Το αριστερό ντουλαπάκι που κλειδώνει, ανοίγει με το κλειδί του κεντρικού διακόπτη και διαθέτει αποθηκευτικό χώρο 1L συν μία παροχή 12V DC για επαναφόρτιση των απαραίτητων συσκευών εν κινήσει. Ο δεξιός αποθηκευτικός χώρος των 3L ανοίγει πιέζοντας ένα τριγωνικό μπουτόν σε ειδική εσοχή. Προαιρετικά, πλαϊνές μπαγκαζιέρες αυξάνουν την ικανότητα μεταφοράς.

Για μεγαλύτερη απήχηση, το τμήμα της σέλας του συνεπιβάτη αναδιπλώνεται όταν δεν χρησιμοποιείται και κλειδώνει στην όρθια αυτή θέση, δημιουργώντας μία ασφαλή πλάτη για τον αναβάτη με στάση σώματος που παραπέμπει σε πιλότο μαχητικού αεροσκάφους. Η κλίση της ρυθμίζεται σε 3 θέσεις και μετατοπίζεται εμπρός / πίσω κατά 25mm σε τέσσερις ρυθμίσεις για μεγαλύτερη άνεση.

Το ψηφιακό καντράν αλλάζει «διάθεση» ανάλογα με το πρόγραμμα οδήγησης που έχει επιλεγεί με έξυπνες χρωματικές αλλαγές από Neutral (λευκό) σε D (μπλε) S (ροζ), και στο απόλυτο ΜΤ (κόκκινο). Εναλλακτικά, ο αναβάτης μπορεί να επιλέξει μία απόχρωση από πέντε άλλες οικογένειες χρωμάτων – 25 ατομικές αποχρώσεις συνολικά – με την οποία θέλει να ζει σε καθημερινή βάση. 

Όπως ορίζει η avant-garde φιλοσοφία της, η NM4 Vultus εφοδιάζεται στάνταρ με το μοναδικό κιβώτιο διπλού συμπλέκτη DCT της Honda που είναι ειδικά ρυθμισμένο για ομαλή αίσθηση επιτάχυνσης. 

Το DCT προσφέρει αξιόπιστες και χωρίς διακοπές αλλαγές ταχυτήτων και γρήγορα γίνεται δεύτερη φύση για τον αναβάτη. Χρησιμοποιεί δύο συμπλέκτες: έναν για την εκκίνηση και 1η, 3η και 5η σχέση. τον άλλον για 2η, 4η και 6η, με δύο ομόκεντρους πρωτεύοντες άξονες για κάθε συμπλέκτη με στόχο την εξοικονόμηση χώρου. Κάθε συμπλέκτης ελέγχεται ανεξάρτητα από το δικό του ηλεκτροϋδραυλικό κύκλωμα. Όταν γίνεται αλλαγή σχέσης, το σύστημα προεπιλέγει την ταχύτητα μέσω του συμπλέκτη που δεν χρησιμοποιείται εκείνη τη στιγμή. Στη συνέχεια, ο ένας συμπλέκτης αποσυνδέεται ηλεκτρονικά, ενώ ταυτόχρονα εμπλέκεται ο άλλος.

Το αποτέλεσμα είναι μία αξιόπιστη, γρήγορη και χωρίς διακοπή αλλαγή σχέσης. Επιπλέον, καθώς οι δύο συμπλέκτες μεταφέρουν τη μετάδοση από τη μία σχέση στην επόμενη σχεδόν χωρίς διακοπή, ελαχιστοποιούνται οι όποιοι κραδασμοί και η βύθιση του εμπρός τμήματος, ώστε η αίσθηση αλλαγής να είναι όσο το δυνατόν ομαλότερη.

Με έξτρα πλεονεκτήματα όπως η αντοχή (καθώς τα γρανάζια δεν φθείρονται από τις όποιες απώλειες εμπλοκής σχέσης), το ότι δεν κινδυνεύει να σβήσει ο κινητήρας, η άνετη οδήγηση στην πόλη και η μειωμένη κόπωση για τον αναβάτη, η αποδοχή και δημοτικότητα του DCT επεκτείνονται ραγδαία.

Διατίθενται τρία προγράμματα λειτουργίας. Το MT mode παρέχει πλήρη μηχανικό έλεγχο, επιτρέποντας στον αναβάτη να αλλάζει σχέσεις με τα μπουτόν στο τιμόνι. Το automatic D mode είναι ιδανικό για την πόλη και τον αυτοκινητόδρομο και πετυχαίνει βέλτιστη οικονομία καυσίμου. Το automatic S mode είναι πιο σπορ και η ECU επιτρέπει στον κινητήρα να ανεβάζει λίγο υψηλότερες στροφές πριν την αλλαγή (ανέβασμα) της σχέσης για καλύτερες επιδόσεις. Επίσης, κατεβάζει ταχύτερα σχέσεις κατά την επιβράδυνση για αξιοποίηση του φρένου του κινητήρα.

Είτε σε D είτε σε S mode, το DCT προσφέρει άμεση μηχανική παρέμβαση εάν χρειαστεί – ο αναβάτης απλά επιλέγει την απαιτούμενη σχέση μέσω των σχετικών διακοπτών στο αριστερό γκριπ. Την κατάλληλη στιγμή το DCT επανέρχεται ομαλά σε automatic mode, ανάλογα με τη γωνία του γκαζιού, την ταχύτητα της μοτοσυκλέτας και την επιλεγμένη σχέση.

Επιπλέον, σε D mode, το σύστημα DCT ανιχνεύει αλλαγές στις προθέσεις του αναβάτη, που συνηθίζονται σε διαφορετικά περιβάλλοντα, από πολυσύχναστους δρόμους πόλης μέχρι ορεινές διαδρομές γεμάτες στροφές και προσαρμόζει το πρόγραμμα αλλαγής ταχυτήτων ανάλογα, για τη δημιουργία αυξημένης οδηγικής συμβατότητας. Τα κατεβάσματα μέσω “Kickdown” είναι φυσικά και ‘διαισθητικά’. 


 Κινητήρας

Ο συμπαγής, υγρόψυκτος, 8βάλβιδος, εν σειρά δικύλινδρος κινητήρας SOHC 745cc που κινεί την NM4 Vultus είναι μία χρηστική, αποδοτική και «καθαρή» μονάδα. Η σχεδίασή του διασφαλίζει ισχυρές επιδόσεις στις χαμηλές – μεσαίες στροφές: η σχετικά μακριά διαδρομή και οι ειδικά διαμορφωμένοι θάλαμοι καύσης συνδυάζονται με τον στρόφαλο υψηλής αδρανειακής μάζας για την παραγωγή πλούσιας ροπής από τις πολύ χαμηλές στροφές. Η μέγιστη ισχύς των 40.3kW (54,8ΗΡ) επιτυγχάνεται στις 6.250rpm, ενώ η ροπή των 68Nm στις 4.750rpm.

Επιλέχθηκε διάμετρος 77mm, διαδρομή 80mm και αναλογία συμπίεσης 10.7:1. Ο κινητήρας διαθέτει δύο αντικραδασμικούς άξονες, οι οποίοι εξουδετερώνουν τους κραδασμούς στις υψηλές στροφές. Έτσι δημιουργεί μία αίσθηση πολιτισμένης λειτουργίας, διατηρώντας όμως το χαρακτηριστικό ήχο που παράγει ο χρονισμός ανάφλεξης κατά 270°. Όπου είναι εφικτό, τα εξαρτήματα είναι φτιαγμένα για να εκτελούν πάνω από μία λειτουργία: ο στρόφαλος κινεί την αντλία νερού, ενώ ένας από τους αντικραδασμικούς άξονες κινεί την αντλία λαδιού.

Υπάρχει ένα μόνο σώμα πεταλούδας 36mm και το σύστημα ψεκασμού καυσίμου PGM-FI παρέχει τη βέλτιστη ποσότητα μίγματος καυσίμου/αέρα χάρη σε έναν αισθητήρα οξυγόνου στην εξαγωγή. Η κατανάλωση των 28,4km/l (WMTC mode) είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακή, και η αυτονομία υπερβαίνει τα 300km με ένα ρεζερβουάρ καυσίμου 11.6 L. 

Ένας καταλύτης υψηλής απορρόφησης βρίσκεται κοντά στον κινητήρα – έτσι, ο καταλύτης φτάνει στη βέλτιστη θερμοκρασία λειτουργίας γρήγορα μετά από μία κρύα εκκίνηση, μειώνοντας περαιτέρω τις εκπομπές ρύπων.

Το ατσάλινο πλαίσιο τύπου διαμάντι της NM4 Vultus προσφέρει τα υψηλά επίπεδα ακαμψίας που απαιτούνται για μία ευέλικτη και άμεσης απόκρισης συμπεριφορά σε ποικίλες συνθήκες από τους πολυσύχναστους δρόμους της πόλης μέχρι τον ανοιχτό δρόμο. Η γωνία κάστερ έχει επιλεγεί στις 33° με ίχνος 110mm, το μεταξόνιο είναι 1.645mm και η κατανομή βάρους εμπρός/πίσω 49/51. Το βάρος πλήρους υγρών είναι 245kg.

Το τηλεσκοπικό πιρούνι των 43mm προσφέρει διαδρομή 125mm. Το μονό πίσω αμορτισέρ παρέχει διαδρομή 100mm και εδράζεται μέσω μοχλικού Pro-Link για μαλακή αρχική απόκριση στις ανωμαλίες με χαμηλές ταχύτητες. Ένα ελαφρύ, αλουμινένιο ψαλίδι βελτιώνει την αντίδραση και τον έλεγχο της ανάρτησης.

Ο κυματοειδής σχεδιασμού εμπρός δίσκος των 320mm και η διπίστονη δαγκάνα ρυθμίζουν την ισχύ φρεναρίσματος σε συνδυασμό με πίσω κυματοειδή δίσκο 240mm και μονοπίστονη δαγκάνα. Το δικάναλο ABS αποτρέπει το μπλοκάρισμα των τροχών σε ολισθηρό ή βρεγμένο οδόστρωμα. 

Μοναδικοί τροχοί 10 ακτίνων από χυτό αλουμίνιο μπροστά και πίσω – διαστάσεων 18 x 3.50-ιντσών και 17 x 6.25 ιντσών – έχουν μαύρο φινίρισμα και συνδυάζονται με ελαστικά 120/70 ZR18 και 200/50 ZR17.

Πηγή: skai.gr

Μοίρασε το νέο μαςShare on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Share on LinkedIn0Share on TumblrEmail this to someone