Οι Βάκχες του Ευριπίδη παρουσιάστηκαν στις Σέρρες

Οι "ΒΑΚΧΕΣ" του Ευριπίδη

  Την Πέμπτη 18 Ιουλίου στο θεατράκι των ΤΕΙ Σερρών ανέβηκε η πολυσυζητημένη και πολυαναμενόμενη θεατρική παράσταση «Βάκχες» σε σκηνοθεσία Δημήτρη Λιγνάδη. Ο κόσμος που έσπευσε να την δει πολύς..Οι λόγοι ακόμη περισσότεροι. Καταρχάς, το σπουδαίο αυτό έργο του Ευριπίδη, το οποίο αποτελεί ένα από τα πιο πληρέστερα και άρτια έργα της παγόσμιας δραματουργίας με μηνύματα και νοήματα διαχρονικά και επίκαιρα, καθώς πραγματεύεται τον φόβο και τη ανασφάλεια των περίκλειστων κοινωνικών ομάδων όταν το «άγνωστο» θέλει να εισβάλλει σε αυτές, αλλά και τις συγκρούσεις στις οποίες αναπόφευκτα οδηγείται η ανθρώπινη υπόσταση.

 Πέρα όμως από το αριστουργηματικό κείμενο της αρχαίας τραγωδίας αυτής, ένας άλλος λόγος που έκανε την συγκεκριμένη παράσταση πολυαναμενόμενη ήταν και ο πρωταγωνιστής της Σάκης Ρουβάς. Ο ταλαντούχος κατα τ’ άλλα τραγουδιστής τόλμησε και έκανε το πρώτο του βήμα στο θεατρικό σανίδι και μάλιστα σε έναν ρόλο αρχαίας τραγωδίας, αυτό του θεού Διόνυσου. Οι κριτικές ποικίλες και αντιφατικές. Παρουσιάστηκε λαμπερός σαν παντοδύναμος θεός, υπηρετώντας την ανάγνωση του Λιγνάδη, ως αντικείμενο λατρείας. Η εμφάνισή του υπό τους ήχους βυζαντινότροπης μουσικής με χρυσό θώρακα εντυπωσιακή. Στις σκηνές που απαιτούσαν ερμηνεία λεπτών αποχρώσεων, όπως η αποπλάνηση-γάμος του Πενθέα με το Διόνυσο, είναι περισσότερο σχηματικός, χωρίς όμως αυτό να λειτουργεί αρνητικά για την παράσταση ως σύνολο. Εξάλλου, όπως δήλωσε και ο σκηοθέτης κ.Λιγνάδης «στην τέχνη αυτό που κάνει την διαφορά είναι το ετερόκλητο, το μη αναμενόμενο».

 Αναφορικά με τους υπόλοιπους συντελεστές της παράστασης πρόκειται για ένα καστ με ονόματα που έχουν εμπειρία στο αρχαίο δράμα: τη Ρούλα Πατεράκη (Τειρεσίας), τον Γιάννη Καρατζογιάννη (Κάδμος), τον Δημήτρη Πασσά (Πενθέας), την Μαρία Κίτσου (Αγαύη) και τον Δημήτρη Λιγνάδη (Αγγελιοφόρος). Οι ερμηνείες τους μαγικές, ήρεμες και στωικές τις στιγμές που οι άνθρωποι είναι « κουρασμενοι» από το βάρος της συμφοράς και δυναμικές τις στιγμές της κορύφωσης του δράματος.

 Συμπερασματικά μπορούμε να πούμε οτι η παράσταση μας άφησε με μία πολύ θετική εικόνα, καθώς ο σκηνοθέτης προσέγγισε το κείμενο με διδακτική διάθεση θέτοντας ως βασικό στοιχείο τη μουσική, την «δρώσα» μουσική που έρχεται να ανατρέψει και να συνταράξει το κατεστημένο και να οδηγήσει «στην κυριαρχία της μουσικής επί του λόγου και της μέθης επί της λογικής». Και ίσως αυτή η ανατρεπτική και συνάμα άκρως εμπορική επιλογή του Σάκη Ρουβά για τον ρόλο του θεού Διόνυσου αποτελέσει εφαλτήριο και έναυσμα ώστε περισσότεροι άνθρωποι να έρθουν σε επαφή με το μεγαλείο του αρχαίου ελληνικού θεάτρου.

 

Οι "ΒΑΚΧΕΣ" του Ευριπίδη

Μοίρασε το νέο μαςShare on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Share on LinkedIn0Share on TumblrEmail this to someone