• Home »
  • Εκπαίδευση »
  • ΔΤ γιατί ξεκινούν επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στο 5ο Δημοτικό σχολείο

ΔΤ γιατί ξεκινούν επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στο 5ο Δημοτικό σχολείο

ΞΕΚΙΝΟΥΝ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΕΞΟΙΚΟΝΟΜΗΣΗΣ ΕΝΕΡΓΕΙΑΣ ΣΤΟ 5ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ ΤΟΥ ΔΗΜΟΥ ΣΕΡΡΩΝ, ΕΝΩ ΟΛΟΚΛΗΡΩΘΗΚΑΝ ΠΑΡΟΜΟΙΕΣ ΕΠΕΜΒΑΣΕΙΣ ΣΤΟ 20Ο ΔΗΜΟΤΙΚΟ ΣΧΟΛΕΙΟ

ΠΕΤΡΟΣ ΑΓΓΕΛΙΔΗΣ – ΔΗΜΑΡΧΟΣ ΣΕΡΡΩΝ:

«Στόχος η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των σχολείων»

Ξεκινούν επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στο 5ο δημοτικό σχολείο του Δήμου Σερρών προϋπολογισμού 424.000 €, ενώ ολοκληρώθηκαν ήδη παρόμοιες επεμβάσεις στο 20ο δημοτικό σχολείο προϋπολογισμού 181.000 €.
5-1-2015 5o dim sxolio1.jpg

5-1-2015 5o dim sxolio.jpg

«Ο στόχος των επεμβάσεων αυτών είναι η βελτίωση της ενεργειακής απόδοσης των σχολείων, μέσω της λήψης μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας». Αυτά δήλωσε ο Δήμαρχος Σερρών Πέτρος Αγγελίδης κατά την επίσκεψή του τη Δευτέρα 5 Ιανουαρίου 2015 στo 5ο δημοτικό σχολείο του Δήμου Σερρών, στο οποίο ξεκίνησαν οι εργασίες, συνοδευόμενος από τον αντιδήμαρχο έργων κ. Γκότση Ηλία.

Προβλέπονται εργασίες μόνωσης της εξωτερικής τοιχοποιίας, αντικατάσταση κουφωμάτων, τζαμιών με τζάμια ενεργειακά, συμβατικών λαμπτήρων με λαμπτήρες υψηλής απόδοσης, αντικατάσταση συστήματος θέρμανσης με σύστημα θέρμανσης που μπορεί να επιφέρει μέχρι και 50% εξοικονόμηση χρημάτων κλπ.

Με τις επεμβάσεις αυτές πετυχαίνουμε να έχουμε περισσότερη ζέστη στα κτίρια, διότι περιορίζουμε τις απώλειες θερμότητας και παράλληλα πετυχαίνουμε οικονομία στη θέρμανση και στο φωτισμό.

Τα προαναφερόμενα έργα στο 20ο και 5ο δημοτικό σχολείο χρηματοδοτήθηκαν από το Επιχειρησιακό πρόγραμμα «Περιβάλλον και Αειφόρος Ανάπτυξη» του Υπουργείου Ενέργειας και Κλιματικής Αλλαγής (ΥΠΕΚΑ). Οι προτάσεις υποβλήθηκαν τον Ιούνιο του 2011 και εγκρίθηκαν το Μάρτιο του 2012.

Οι επεμβάσεις εξοικονόμησης ενέργειας στα 5ο και 20ο δημοτικά σχολεία συγκεκριμένα περιλαμβάνουν:

5ο δημοτικό σχολείο

  • Προσθήκη μόνωσης στην εξωτερική τοιχοποιία και στη στέγη του κτηρίου, με την οποία θα επιτευχθεί ελαχιστοποίηση των θερμικών απωλειών από τους εξωτερικούς τοίχους του κτιρίου. Θα μειωθούν οι ανάγκες θέρμανσής του με ταυτόχρονη εξασφάλιση θερμικής άνεσης στο εσωτερικό του. Θα αυξηθεί ο χρόνος ζωής του κτιρίου καθώς προστατεύεται.
  • Τα υφιστάμενα κουφώματα θα αντικατασταθούν με νέα με θερμοδιακοπή. Οι παλιοί υαλοπίνακες θα αντικατασταθούν με διπλά ενεργειακά τζάμια χαμηλής εκπομπής μειώνοντας τις θερμικές απώλειες.
  • Το συμβατικό σύστημα θέρμανσης από πετρέλαιο θα αντικατασταθεί από σύστημα γεωθερμικής αντλίας θερμότητας (αβαθής γεωθερμία). Υπολογίζεται ότι σε συνδυασμό με την προτεινόμενη θερμομονωτική προστασία, μπορούν να επιφέρουν μέχρι και 50% εξοικονόμηση χρημάτων σε σχέση με αντίστοιχη εγκατάσταση που χρησιμοποιεί λέβητα πετρελαίου. Για να εξασφαλιστεί υψηλότερος βαθμός απόδοσης της γεωθερμικής αντλίας θα αντικατασταθούν τα παλιά καλοριφέρ με fan coils οροφής.
  • Τα υπάρχοντα φωτιστικά σώματα και οι συμβατικοί λαμπτήρες θα αντικατασταθούν με νέα φωτιστικά σώματα με λαμπτήρες υψηλής απόδοσης.
  • Εγκατάσταση διάταξης ελέγχου φυσικού φωτισμού. Επίσης, θα γίνει EX POST ΕΝΕΡΓΕΙΑΚΗ ΕΠΙΘΕΩΡΗΣΗ (Π.Ε.Α.) η οποία θα κατατάσσει το κτήριο στη νέα ενεργειακή κατηγορία.
  • Το έργο θα ολοκληρωθεί στις 08-04-2015.

20ο δημοτικό σχολείο
Οι εργασίες στο 20ο δημοτικό σχολείο έχουν ολοκληρωθεί πρόσφατα και περιλαμβάνουν τη βελτίωση της ενεργειακής συμπεριφοράς του κτηρίου του 20ου δημοτικού σχολείου, μέσω της λήψης μέτρων εξοικονόμησης ενέργειας, καθώς και παραγωγής ενέργειας από ανανεώσιμες πηγές ενέργειας.

Συγκεκριμένα, οι επεμβάσεις που έγιναν στο κτήριο του 20ου δημοτικού σχολείου είναι:

  • Η αναβάθμιση του συστήματος θέρμανσης – ψύξης με την αντικατάσταση του υφιστάμενου καυστήρα πετρελαίου με καυστήρα συσσωματωμάτων βιομάζας (pellets).
  • Η εγκατάσταση φωτοβολταϊκών στοιχείων συνολικής ισχύος 2,1 KwP.
  • Η αντικατάσταση κουφωμάτων.
  • Η αντικατάσταση των προβολέων υδραργύρου με προβολείς τεχνολογίας LED.
  • Η εγκατάσταση ανεμιστήρων οροφής.

 

Μοίρασε το νέο μαςShare on Facebook0Tweet about this on Twitter0Share on Google+0Pin on Pinterest0Share on LinkedIn0Share on TumblrEmail this to someone